Atnaujinta 8 klasės fizikos ugdymo programa iš arčiau

Fizikos atnaujinta programa 8 klasei

ŠVIETIMAS

Rasma Indriūnienė

8/31/20232 min read

Švietimo kokybės samprata nuolat kintanti, tobulėjanti atsižvelgiant į augančio žmogaus paveikslą. Viena iš šių pokyčių formų yra ugdymo programų atnaujinimas. Nors tokie pokyčiai siekia tobulinti mokymo kokybę ir atliepti šiuolaikinės visuomenės poreikius, nerimo jausmas dėl atnaujintų ugdymo programų yra suprantamas ir jį patiria mokiniai, mokytojai ir tėvai.

Fizikos atnaujinta programa 8 klasei

Pagrindiniai kylantys iššūkiai mokytojams, kurie ir yra pagrindiniai programų įgyvendintojai, ypač dirbantiems progimnazijose yra mokymo priemonių trūkumas. Mokomosios medžiagos trūkumas – labiausiai nerimą keliantis veiksnys. Tam, kad nauji mokslo metai nekeltų daug streso ir įtampos, vis atsinaujinančioje Gamtamokslinio ugdymo svetainėje, rasite mokymo priemones, pamokų medžiagą, bei atnaujintų programų 8-tos klasės ugdymo ilgalaikius planus, paruoštus pagal metodinį leidinį ''Fizika 8 klasei".

Atnaujinta fizikos mokymo programa žengia žingsnį į priekį, siekdama atliepti šiuolaikinius mokymosi poreikius. Vienas iš atnaujintos fizikos programos tikslas - sudaryti galimybę kiekvienam mokiniui per fizikos mokymo(si) turinį įgyti kompetencijų pagrindus. Kaip žinia, kompetencijos susideda iš trijų dalykų: žinių, gebėjimų ir vertybių. Taigi, ugdymo procese išskirtos net septynios kompetencijos: pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, skaitmeninė, pilietiškumo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos, kultūrinė.

Ugdymo procese išskirtos net 9 kompetencijos:

  • pažinimo;

  • kūrybiškumo;

  • komunikavimo;

  • skaitmeninė;

  • pilietiškumo;

  • socialinė;

  • emocinė;

  • sveikos gyvensenos;

  • kultūrinė.

Viena iš labiausiai ugdomų kompetencijų fizikos programoje - pažinimo kompetencija, kuri apibrėžiama, kaip siekis tyrinėti, formuluoti išvadas, kelti klausimus ir siekti naujų tikslų. Ši kompetencija ugdoma tokiuose skyriuose kaip medžiagos sandara, Žemė ir kosmosas, elektros krūviai ir jų sąveika, nuolatinė elektros srovė, laidininkų jungimo būdai, elektros srovės darbas ir galia.

Atsiradusi nauja skaitmeninė kompetencija viena iš labiausiai reikalingų šiuolaikiniam mokiniui. Taigi, fizikos pamokas rekomenduotina planuoti taip, kad mokiniai galėtų tikslingai naudotis skaitmeninėmis technologijomis ieškodami informacijos, mokydamiesi pažinti procesus ir reiškinius, rengdami pranešimus, tyrimui pasitelkdami interaktyvias simuliacijas. Fizikos metodiniame leidinyje ''Fizika 8 klasei", buvo stengiamasi įdėti QR kodus, kuriuos nuskaitę mokiniai galėtų mokytis ne tik skaitydami, bet ir žiūrėdami vaizdinę medžiagą.

Dar viena nauja kompetencija - kultūrinė. Šios kompetencijos tikslas - ugdyti kultūrinę savimonę. Ji ypač ugdoma nagrinėjant atomo sandaros istoriją, atomo modelio raidą, radioaktyvumo temoje, nagrinėjant ir elektros ir magnetizmo temas. Gamtamokslinio ugdymo kurtame metodiniame leidinyje, rasite informacijos apie žymius fizikus, prisidėjusius prie fizikos mokslo tobulėjimo.

Atnaujintoje ugdymo programoje galime rasti ir ugdomas pasiekimų sritis:

  • Gamtos mokslų prigimties ir raidos pažinimas (A),

  • Gamtamokslinis komunikavimas (B),

  • Gamtamokslinis tyrinėjimas (C),

  • Gamtos objektų ir reiškinių pažinimas (D),

  • Problemų sprendimas ir refleksija (E),

  • Žmogaus ir aplinkos dermės pažinimas (F).

Pagal šias pasiekimų sritis formuojamas vertinimas.

Nerimas dėl atnaujintų ugdymo programų yra suprantamas, nes pokyčiai visuomet kelia nežinomybės ir baimės jausmą. Bet noriu visus Jus nuraminti, šis jausmas laikinas, nes visus iššūkius įveiksime kartu.

Su meile, Gamtamokslinis ugdymas.

Atsisiųsk