Fizikos pamokos mokymosi sėkmė
Pamokos planas, skaidrės, užduočių lapai.
ŠVIETIMAS
Rasma Indriūnienė
10/30/20232 min read


XXI amžius yra dinamiškas, technologiškas ir besikeičiantis laikotarpis, todėl mokymasis turi prisitaikyti prie šio naujo konteksto. Vienas svarbiausiu dalyku tampa įgūdžiai – mokėjimas pasirinkti tinkamą informaciją, mokėjimas mokytis. Kad viso to pasiektų, mokinys turi norėti mokytis ir pasitikėti savo jėgomis, dažnai mokinys kažko siekia tik tuomet, kai junta, kad gali tai pasiekti.
Bet kaipgi patirti mokymosi sėkmę fizikos pamokoje ,,Garsą apibūdinantys dydžiai“?
Bet koks pedagoginis procesas pradedamas tikslo kėlimu, ne išimtis ir ši pamoka, nes būtent nuo siekiamo tikslo priklauso mokymo(si) turinio suformavimas, mokymo(si) proceso organizavimas, mokymo(si) metodų ir vertinimo būdų parinkimas.
Šios pamokos tikslas – išanalizuoti tris fizikinius dydžius, kurie apibūdina garsą, t.y. amplitudė, dažnis ir periodas.
Šiam tikslui pasiekti, išdalinami mokiniams užduočių lapai, kuriuose yra 12 skirtingų grafikų. Siejame jau turimas žinias su naujos pamokos tikslu, kad garsas – banga. Jį apibūdinti naudojami trys dydžiai: amplitudė, periodas ir dažnis.
Pirmiausiai analizuojama amplitudė.
Kad lengviau suprasti ir suvokti svyravimą siejame su artima aplinka – supynėm. Diskutuojame, apie šį svyravimą, kas nutinka, nustojant naudoti jėgą, kaip kinta svyravimų greitis ir pan. Kai išsiaiškinama amplitudės sąvoka, analizuojame grafiką ir mokomės nustatyti ją grafike. Kartu su mokiniais atliekame kelias užduotis užduočių lape, likusius 4 grafikus mokiniai analizuoja savarankiškai (tik amplitudę). Pasitikriname atsakymus ir dar kartą užtvirtiname amplitudės sąvoką, žymėjimą ir matavimo vienetus.
Sekantis dydis – periodas.
Išsiaiškiname periodo sąvoką, žymėjimą, matavimo vienetus ir svarbiausia, pabūname dirigentais ir visi kartu išmokstame vaizduoti vieną susvyravimą. Išmokus, analizuojame grafiką ir mokomės nustatyti periodą grafike. Atliekame kelias užduotis užduočių lape ir leidžiama 4 grafikus išanalizuoti savarankiškai. Pasitikriname atsakymus ir dar kartą užtvirtiname žinias.
Paskutinis dydis – dažnis.
Išsiaiškiname ką jis apibūdina, jo žymėjimą, matavimo vienetus, formules jam apskaičiuoti. Užtvirtiname visas įgytas žinias, ir skubame apskaičiuoti jau 6 išanalizuotų grafikų dažnius. Leiskite mokiniams tai daryti savarankiškai, vis primindami apie matavimo vienetų rašymą, pasitikrinkite atsakymus. Įsitikinkite, kad mokiniai tikrai suprato pamokos temą, paklausinėdami vieno ar kito mokinio, paprašykite mokinių įsivertinti kaip jie suprato ir tik įsitikinę, kad pamokos tema visiems aiški, atverskite kitą lapo pusę su 6 papildomais grafikais.


Užduotis – išanalizuoti likusius 6 grafikus savarankiškai. Pamokos pabaigoje surinkite užduočių lapus ir įvertinkite mokinių darbą, nustebsite, kad beveik visų mokinių įvertinimai sieks aukštesnįjį lygį. Mokiniai pajaus sėkmę fizikos pamokoje, kuri bus raktas į ateities sėkmę.
Po šios pamokos daugelis mokinių sakė – AŠ VISKĄ SUPRATAU! Man labai patiko!
Prisitaikymas prie šių laikų ir mokinių poreikių yra svarbus uždavinys. Tik tokiu būdu galime užtikrinti, kad mokiniai augs ir mokysis sėkmingai XXI amžiuje.