Kas yra STEAM?
ŠVIETIMAS
Kas yra STEAM?
STEAM yra vienas iš šiuolaikiškų ugdymo būdų, kuris integruoja net penkias mokslo šakas: gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką.
Toks ugdymo modelis naudojamas vaikų kūrybiškumo, tiriamųjų gebėjimų, bendradarbiavimo ir kritinio mąstymo ugdymui. Tai paprastas būdas, padedantis vaikams pamokose įgytas žinias iš karto pritaikyti praktiškai.
STEAM mokymu siekiama didinti gamtos ir technologijos mokslų konkurencingumą ir skatinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais.
STEAM atsiradimo istorija
STEAM atsiradimą paskatino:
Vis didėjantis vartotojiškumas,
ekologinė problemos,
technologijų poreikis ir šių sričių specialistų trūkumas.
Visos šios priežastys paskatino vystytis naujam ugdymo modeliui, kuris pritrauktų daugiau mokslininkų, inžinierių ir technologų. Naujas ugdymo modelis pirmiausiai įvestas JAV, siekiant ugdyti plačiai mąstančius ne vartotojus, bet kūrėjus, turinčius ir gebančius pritaikyti skirtingų sričių žinias.
STEAM, kaip pedagoginė sistema ir jos poreikis pirmą buvo paminėti JAV prezidento B. Obamos kalboje 2011 m. rugsėjo 25 d. NASA buvo daugelio STEM iniciatyvų pradininkė, finansavo įvairius edukacijų projektus, kuriais skatino domėtis mokslu, technologijomis, inžinerija. Pirmiausia dėmesys buvo telkiamas į tiksliųjų ir gamtos mokslų sritis, jų kuriamus sprendimus ir STEM sąvoką, tačiau ilgainiui vis dažniau pradėta klabėti apie viską apjungiantį A (Arts) kūrybos modelį.
STEAM Lietuvoje
Lietuvoje, STEAM ugdymo strategijos tikslas - didinti moksleivių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika ir ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas su tikslu pasirengti sėkmingai profesinei karjerai bei aktyviai formuoti inovacijų kultūrą Lietuvoje.
Šiems tikslas pasiekti, kuriami mokyklų tinklai, STEAM atviros prieigos centrai, organizuojamos stovyklos ir t.t.