Nematoma mokytojo pusė
ŠVIETIMAS
Rasma Indriūnienė
10/2/20232 min read
Esu fizikos ir chemijos mokytoja, dirbu dvejose mokyklose. Kiekvienais metais į plačiuosius vandenis palydžiu apie 200 - tus mokinių, kurie vienaip ar kitaip palieka žymę mano gyvenimo kelionėje.
O dabar nuo pradžių... Mano mama, taip pat mokytoja, tad tikriausiai mokytojo genai užkoduoti manyje. Dar nelankant mokyklos, visada sukausi mokyklos gyvenime, žiburėliai, karnavalai, ekskursijos, susitikimai su mokiniais ir pan. Tuo metu buvau tikra mokyklos žvaigždė, mažytė, besišypsanti mergytė.
Žaidžiant kieme su kiemo draugėmis mokyklą – visada būdavau mokytoja, matyt, jau tada žinojau, kuo noriu būti.
8-toje klasėje prasidėjus chemijos mokomajam dalykui, nuostabi mokytoja Rūta Jankauskienė, atskleidė chemijos grožį, įdomumą ir buvo Mokytoja ir didžiosios raidės. Ir tada supratau, AŠ BŪSIU CHEMIJOS MOKYTOJA ir ėjau tikslingai to siekdama. Pasirinkdama mokytojo kelią, nesupratau, koks jis yra svarbus, atsakingas, varginantis, bet tuo pačiu ir džiuginantis.
Baigus chemijos bakalaurą, netikėtai mano gyvenime atsirado ir fizikos magistras bei bakalauras.




Dabar 2023 metai, vyksta mokytojų streikas ir aš dalyvauju jame, nes yra nematoma mokytojo pusė.
Dažnai visi galvoja, kad mokytojo darbo laikas baigiasi 15.00, kai užveriamos mokyklos duris. Jeigu kalbėti apie mano darbo laiką, tai jis baigiasi kas dieną 20.00. Kadangi dirbu skirtingose mokyklose, turiu 17 skirtingų klasių komplektų, SEPTYNIOLIKA! Kuriuose mokosi nuo 26 iki 30 mokinių. Aš, kaip ir visi kiti mokytojai, nešame atsakomybę, dėl kiekvieno mokinio ugdymo kokybės, bet kada ruoštis pamokoms, o dar jeigu nori integruotos, ar tyrinėjimais grįstos pamokos. Žinoma, kad atėmus laiką iš šeimos. Ne veltui yra patarlė, batsiuvys be batų.
Nepamirškime dar auklėjamos klasės, pokalbiai su tėvais, su mokiniais, problemų sprendimas ir tas problemas dažnai parsineši namo, nes pokalbiai vyksta ne iki 15.00, bet po TĖVŲ darbo valandų.
Išvykų organizavimas? Vieni buvo, kiti nenori, kitiems nepatinka ir užburtas ratas, ir ne visada lengva rezervuoti vietą, tad paieškos užtrunka gan ilgai. O dar išvykų metu esi atsakingas už visas 30 galvų, tėvai dažnai sako, kad negali su savo VIENU vaiku susitvarkyti, o mokytojas su 30 turi?
Atsiranda dar tėvelių, kurie sako: ,,Kodėl nėra pamokos, kodėl mokytojas serga?!‘‘. Žinokit mokytojai irgi serga, jiems irgi skauda.
Atnaujintos ugdymo programos. Šitoje vietoje geriau, net nepradėsiu.
Kokia prestižinė specialybė gali būti, kai mokiniai leidžia sau pasakyti mokytojas ,,debilas“ ir dar tūkstantį auksinių frazių turi apie mus. Mokytojai pažiūrėkite tik tok‘o platformą, ten tiek įdomybių apie save galite rasti. Tai ar toks požiūris mokinių, paskatina juos pačius būti mokytojais?
Mokytojai turi būti jautrūs mokinių emociniai gerovei, gebėti suvokti mokinių jausmus ir įžvelgti jų poreikius. O kas įžvelgs mūsų POREIKIUS, kas atsižvelgs į mūsų gerovę?
STREIKAS. STREIKAS. STREIKAS. Ateikite, palaikykite, būkite, prisijunkite, supraskite, nesmerkite. Tik visi kartu galime pagerinti ugdymosi kokybę, būkite drąsūs.